In opdracht van de huidige hoofdsponsor Qurrent is afgelopen zomer onder toeziend oog van Feyenoord’s grasmeester Erwin Beltman het kampioensgras uit de heilige grasmat van stadion De Kuip verwijderd.
Aan ons vervolgens de taak om dit gras om te toveren tot een object met voetbalgeschiedenis, als absoluut collector's item voor iedere fan.
Hoe zijn we te werk gegaan?
Met grote zorg is het heilige gras gedurende een periode van meerdere weken geconserveerd en behandeld, alvorens het gras in blokjes wordt gesneden en in een acrylbad wordt gegoten.
Na uitharding van het acrylaat is het gras geheel afgesloten voor de werking van invloeden van buiten en behoudt het zijn kleur en vorm. Dat hele proces neemt enkele maanden in beslag en wordt afgerond door het polijsten van het acrylaat en het frezen van de logo’s van Feyenoord en Qurrent.
Een luxe verpakking, met daarin een certificaat van een genummerde limited edition, maakt het eindresultaat tot een echt collector’s item voor de fans.
Niet de eerste keer
Een jaar geleden hebben we volgens hetzelfde procedé een graszode van 30 x 30 centimeter in een tien kilo zwaar acrylaat blok gegoten. Dat was exact de plek waarop Eljero Elia de winnende goal scoorde in de bekerfinale 2016 van Feyenoord tegen FC Utrecht.
Dat geheel is in een flightcase verpakt en geveild op het Galadiner van Feyenoord. De opbrengst voor het goede doel bedroeg maar liefst 8.500 euro. Dat product heeft Feyenoord op ons spoor gezet toen Qurrent hen vroeg op welke manier ze hun hoofdsponsorschap met de fans konden delen.
Marktleider in voetbalmemorabilia
Wij zijn met De Hand Van Maradona marktleider in voetbalmemorabilia in Nederland en lijsten ook op professionele wijze voetbalshirts in. Het ‘ingieten’ en daarmee vereeuwigen van kampioensgras sluit naadloos aan bij het dichtbij brengen van de ultieme fanbeleving. Daar staat ons bedrijf voor en daar willen we Nederland graag mee verrassen.